Recenze: Dead Man Down je působivým thrillerem

Ale opak je pravdou. Režisér původních Mužů, kteří nenávidí ženy (2009) nám oproti tomu představuje temný, inteligentní a poutavý příběch dvou lidí, kteří požadují svou pomstu.
Colin Farrell
Viktor (Colin Farrell) je bulharským přistěhovalcem, jemuž místní gangster zabil matku i dítě a myslel si, že zabil i jeho. Na(ne)štěstí ale Viktor přežil a po vychladnutí celé záležiosti se připojil k partě onoho gangstera, aby mu postupně připravil stejnou bolest, jako způsobil on jemu. Do celé záležitosti se ale připlete Beatrice (Noomi Rapace), které opilý řidič způsobil trvalé zohavení obličeje a také hledá svou pomstu.
Colin Farrell
Jestli z této recenze máte vyjít s jedinou větou, která vám utkví v hlavě, prosím, ať je to tato: "Proboha, nekoukejte na trailer!". Nejenže je tam spousta nevítaných spoilerů a docela velkých zvratů, ale především vás opravdu připravý na naprosto jiný film, než na ten, který uvidíte. Dead Man Down (2013) je opravdu spíše drsným thrillerem, nežli akční záplavou kulek, kterou vidíte v upoutávce.
A to je rozhodně tou lepší variantou. Režisér totiž neskutečně skvěle spolupracuje s hlavní dvojicí herců a jejich temnou historií, která dává příběhu úžasně temnou atmosféru, svírající celý snímek.
Noomi Rapace, Colin Farrell, Terrence Howard
Colin s Noomi si viditelně rozumí a nejen oni podávají perfektní výkony. Stejně tomu totiž je i v případě gangstera Terrance Howarda, či Viktorova parťáka Dominica Coopera. Navíc vřele překvapí i sympatický F. Murray Abraham, který se ve snímku sice mihne jen na pár minut, ale dojem zanechá. Dead Man Down se znovu stává jedním z těch filmů, které navzdory slibům či očekáváním mile překvapí. Jeho zhlédnutím rozhodně neprohloupíte.
Hodnocení: 75%