Blu-ray: Mocný vládce OZ se včaruje do vašich domácích kin (recenze)

Mila Kunis, Michelle Williams, Rachel Weisz, James Franco
S Mocným vládcem Oz to není vůbec jednoduché. On si totiž nezaslouží jen dvojí, ale rovnou trojí metr. V prvé řadě je třeba ho poměřovat s klasickými pohádkami. Tady film nejvíce naráží. Podobně jako Alenka je přehlídkou krásných barev, které však vytváří umělé divadlo, v jehož žánrové hrudi netluče žádné srdce. Prachsprostý kalkuk, parazitující na moderních technologiích. Zlaté staré verze. S tím jde ruku v ruce druhá věc - technická stránka. Ta je přímo ohromující, plná nejrůznějších detailů, hračiček a vypiplaná do posledního pixelu. O co sterilnější je, o to krásnější obrazy dokáže nabídnout. Je to produkt šitý na míru současným možnostem kinematografie. A ty jsou nepřeberné a díky 3D si vše téměř užijete na dotek. To se prostě počítá.
A pak jsou tu samozřejmě hrátky se samotným fenoménem, odkazy k původní verzi a stylový černobílý úvod. Nic z toho běžný divák moc nedocení, ale znalci předlohy a starých filmů budou hned několikrát spokojením vrnět.
S Ozem to zkrátka není lehké. Jeho hlavní hrdina je nesympatické hovado a být to na mě, nechám mu useknout hlavu a zaměřím se na intimní vztah mezi Rachel Weisz, Milou Kunis a Michelle Williams. Příliš dobrá pohádka to každopádně není, rozhodně jde ale o podívanou, která dokáže zabavit.
A Blu-ray disk? Ten je vrcholnou ukázkou toho, jak mají být podobné technicky náročné filmy prezentovány v HD. Obraz je tak ostrý, že se o něj skoro pořežete, zvuk má údernost dobře mířené rány pěstí a bonusy? Těch je požehnaně a všechny jsou zajímavé. Věnují se nejen natáčení filmu (nechybí i zkažené záběry), ale i Waltu Disneymu a jeho niterné touze natočit snímek již před mnoha lety (dokonce se na filmu i začalo pracovat, ale Disney od toho nakonec upustil). Škoda absence audiokomentáře. U podobné podívané by byl rozbor jednotlivých scén více než vítaný a mohl by pomoci odhalit nejeden skrytý odkaz. Všechny bonusy jsou s českými titulky.
Zamrzí absence STEELBOOKu, 3D verze Blu-ray nicméně disponuje moc hezkým embosovaným rukávkem s čarodějnicí. Lepší něco než nic.
blu-ray-mocny-vladce-oz-vladne-domacimu-kinu-recenze
S Mocným vládcem Oz se to má podobně jako s nedávno vydanou Smrtonosnou pastí: Opět v akci. Nepříliš dobrý film se dočkal ukázkového Blu-ray vydaní. Jestli se vám snímek líbil, s nákupem neváhejte ani minutu.
Hodnocení disku: 85%
Obraz: 1080p 2.40:1, Zvuk: DTS-HD Master 7.1 anglicky, DD 5.1: česky, Běžná cena s DPH: 2D verze 599 Kč, 2D + 3D verze - 699 Kč
Blu-ray film Mocný vládce Oz koupíte s internetovou slevou na e-shopu www.filmarena.cz. Za zapůjčení disku k recenzi obchodu děkujeme.