Blu-ray: Limitovaný STEELBOOK Hobit: Neočekávaná cesta (Recenze)

blu-ray-limitovany-steelbook-hobit-neocekavana-cesta-recenze-1
FILM - 80%
Na návrat do krásné (a často nebezpečné) Středozemě čekali fanoušci Pána prstenů dlouho. Po řadě peripetií se nakonec povedlo sehnat finance, na režisérské křeslo se vrátil Peter Jackson a další epické dobrodružství mohlo začít. Jak se však dalo tušit z pohádkovější předlohy, výlet trpaslíků s mladým Bilbem po boku není zdaleka tak velkolepý, jako jeho předchůdci. Není to otázka filmařiny - jde o možnosti dané původní knihou.
Na druhou stranu si tvůrci za přebytek vaty mohou sami, neboť příběh tenké knihy rozdělili do tří filmů. Je nicméně třeba jedním dechem dodat, že to pořád nad očekávání dobře funguje a je zkrátka radost být zpátky. Středozemě je jenom jedna. Zatraceně opojná.
OBRAZ A ZVUK - 100%
Tady není proč remcat. Můžeme se bavit o tom, že Hobit nedostál velikosti svého předchůdce a rozdělením na tři díly se příběh zbytečně natahuje. Z audiovizuálního hlediska jde ale o hotové hody. Obraz je jednoduše fantastický, ať už mluvíme u sluncem zalitém Hobitíně, téměř mysticky krásné roklince či depresivnějších podzemních lokacích. Vše je nádherně ostré, barevně bez jediné chybičky a stejné superlativy lze chrlit na zvuk. Hobit dělá Blu-ray čest. Takhle má vypadat velkofilm v HD formátu.
STEELBOOK - 2D vs 3D
blu-ray-limitovany-steelbook-hobit-neocekavana-cesta-recenze-2
Edice vlevo nabízí 4 disky - na dvou je film ve 3D, na jednom ve 2D, poslední disk je bonusový. Edice vpravo nabízí "jen" film ve 2D a bonusy (tedy 2 disky). Osobně mě ani jedna edice dvakrát nenadchla, nicméně 2D verze s Biblem mi připadá použitelná. Ta 3D s Gandalfem je vyloženě nepovedená. V prvé řadě nedává moc smysl (film se jmenuje Hobit, pamatujeme? Tak proč čaroděj?), ale ono hnědé zabarvení ani nevypadá příliš dobře. Fanoušci STEELBOOKů tak jako tak nejspíš neodolají, pokud si ale nezakládáte na 3D, v rámci sběratelství bych rozhodně hlasoval pro edici s Bilbem.

Hobit: Neočekávaná cesta: 1. trailer | New Line Cinema
BONUSY - 80%
Bonusů není vyloženě málo, přesto (minimálně pro toho, kdo sledoval internetovou kampaň) těžko nadchnou. Vedle trailerů na film a tematicky spřízněné hry je na edici de facto jediný originální bonus - šestiminutový pohled na Nový Zéland. Dále jsou sice na disku ještě dvě hodiny pohledů za kulisy, jde ale o deníky, které byly (a jsou) volně dostupné na internetu (všechny najdete i u nás na kartě filmu). Přidanou hodnotou jsou alespoň české titulky, díky kterým si bonusy užijí i ti, jež nevládnou angličtinou.
CELEK - 80%
Jsem na vážkách, zda STEELBOOK doporučit. Film je ve vynikající technické kvalitě, bonusů ale mohlo být více (kde jsou nějaké vystřižené scény, zkažené záběry, galerie concept-artů atd.?) a upřímně, existují mnohem hezčí "plechy". Je jen na vás, zda chcete Hobita zařadit do své sbírky.
Obraz: 1080p 2.40:1, Zvuk: DTS-HD Master 7.1 anglicky, DD 5.1: česky, Běžná cena s DPH - 3D STEELBOOK: 899 Kč, 2D STEELBOOK: 699 Kč
Blu-ray film Hobit: Neočekávaná cesta koupíte s internetovou slevou na e-shopu www.filmarena.cz. Za zapůjčení disku k recenzi obchodu děkujeme.