Recenze: Expresní zásilka je podívanou “bez brzd” s tradičně výborným Gordon-Levittem

Joseph Gordon-Levitt, Dania Ramirez
Trailer na Expresní zásilku (2012) vzbuzoval dojem akční, adrenalinové honičky, která nenechá diváka vydechnout, jež bude stavět na jednoduchém podkladu, spoléhat na práci Gordon-Levitta a kamery. A je to tak. Jenomže mimo těchto aspektů nabízí film mnohem víc. I přes banalitu děje působí snímek jaksi rafinovaně, celistvě, jakoby pod povrchem skrýval něco zcela jiného a originálního. Hlavní hrdina cedí vtipné hlášky a v předstihu “alá Ritchieho Sherlock Holmes” si vypočítává možné úniky z křižovatek a přeplněných ulic.
Gordon-Levitt mojí pozornost vzbuzuje už od Mysterious Skin (2004) a každá jeho nová role je slastí pro oči. Michael Shannon si svého policistu vychutnává a dává mu potřebnou grácii, která i přes negativní základ nutí diváka pochopit a soucítit s jeho činy. Vedlejší role jsou celkem slušně obsazené, ale jejich jména mi v hlavě pravděpodobně neutknou.

Zmíněná kamera skvěle spolupracuje se scenáristou/režisérem Davidem Koeppem, který měl bezpochyby jasnou představu o tom, co chce točit a jak chce, aby to na plátně vypadalo. Zpomalené momenty, kdy se Wilee rozhoduje o tom, která z daných odboček mu vyhovuje nejvíc, jsou úžasně natočené a i když nejsou ničím novým, velmi se do filmu hodí. Slušivé flashbacky také snímku neškodí a vykreslují motivace jednotlivých postav. Hlavní dějovou linku prolínají i menší odbočky - viz. závod dvou kurýrů v parku či hodně, hodně, ale opravdu hodně vytrvalý policista na kole.
Soundtrack je ve scénách, kdy kurýři opravdu musí šlápnout do pedálů, dost vypjatý a dokáže pěkně nastartovat atmosféru.
Takže nevím. Buď je to tím, že jsem několika týdnů, možná i měsíců měl menší odmlku, kdy jsem se vzdal hodnocení a vůbec koukání na filmy, nebo je Expresní zásilka prostě moje krevní skupina a nadchla mě tolik, že si zaslouží téměř plné hodnocení. Já rád věřím té druhé možnosti.
Hodnocení: 95%
Průměr hodnocení ze všech recenzí najdete  ZDE