Blu-ray: Abraham Lincoln: Lovec upírů přichází do domácích kin (recenze)

| 2011 Twentieth Century Fox Film Corporation.
blu-ray-abraham-lincoln-lovec-upiru-recenze
FILM - 30%
Nápad. Ten se filmu upřít nedá. Spojení skutečných historických událostí se zběsilou hororovou fikcí není vůbec k zahození. Jde o ten typ mile ujeté myšlenky, jíž podobné kdysi proslavily Příběhy ze záhrobí. Tak proč se stal film celosvětovým propadákem?
Režisér Timur Bekmambetov si udělal dobré jméno akčňárnou Wanted (2008), kdy jedním z nejcennějších artiklů snímku byly přepálené a přesto zábavné a vizuálně přehledné akční scény. Jedna věc je, pokud onu zběsilost aplikujete na film z moderní doby. Druhá věc je mít k ruce postavu, která se snaží s vážnou tváří promlouvat do duše národa a přitom po večerech kosí upíry ve velkém. Ten mix by mohl fungovat, kdyby měl opravdu temné podání. Být krev hustě rudá, strach hmatatelný a Lincoln hrdinou, jemuž uvěříte obě polohy (tedy denního politika i nočního lovce), mohla z toho být kultovka. Nic z toho bohužel pro film neplatí. Bekmambetov snímek pojal jako oživlý přebarvený komiks, díky čemuž spolu dějové roviny nejen nekomunikují, ale dokonce se ani nesnesou v jednom filmu. Jedna vypadá jako seriózní politická rekonstrukce, druhá jako „něco, v čem by hrál Nicolas Cage“. Nesympatický hlavní hrdina a podivné scenáristické lapsy pak zapříčiní, že i ti opravdu málo nároční budou často koukat na hodinky.
Přiznám se, že jsem od konceptu „slavný prezident kosí sekyrou upíry“ čekal cokoli, jen ne nudu. Celé je to hrozně utahané, vzhledem k vizuálu příliš vážné a vůbec bez šťávy. Nelze neocenit výpravu, která dělá film mnohem dražší, než kolik skutečně stál, ale to je všechno. Zbytek je čistý fail.
OBRAZ A ZVUK - 90%
Majitelé 3D televizorů si mohou k hodnocení filmu nějakých 10% přičíst. Ostatní se budou maximálně kochat tím, že snímek na Blu-ray opravdu dobře vypadá, ať už se nacházíme v tanečním sále, kde dominuje hřejivé dřevo, na otevřené pláni plné střelného prachu nebo na střeše vlaku, kde postavy bojují pod záští noci. Abraham Lincoln: Lovec upírů (2012) skutečně vypadá velmi dobře a stejným způsobem i zní. Pokud se vám snímek v kině líbil, zklamáni nebudete. V opačném případě je aspoň technicky co chválit.

BONUSY - 50%
V prvé řadě je na disku audiokomentář scenáristy, který zřejmě nikdy v životě žádný jiný audiokomentář neslyšel, neboť většinu času buď mlčí, nebo má tendenci suše komentovat to, co postavy zrovna dělají („A, hledám stříbro“… „Cha, tady není!“). Audiokomentář působí dost neprofesionálně, takže absence cz titulků pro jednou nevadí. Výrazně lepší je série dokumentů. Ta již cz titulky disponuje, dohromady má cca 75 minut a je opravdu hutná na informace. Na disku je dále ještě oficiální hudební videoklip kapely Linkin Park, trailery a animovaný kraťas, který je ještě nudnější, než samotný film.
CELEK - 55%
Abraham Lincoln: Lovec upírů platí za jedno z největších zklamání letošního roku a není se čemu divit, že snímek propadl. Pokud si vás ale z nějakého důvodu získal, nákupem Blu-ray disku neprohloupíte. Film prezentuje tak, jak by podobné trikové filmy být prezentovány měly.
Obraz: 1080p 2.40:1, Zvuk: DTS HD Master Audio 7.1 anglicky, DD 5.1: česky, Běžná cena s DPH: 599 Kč
BD film Abraham Lincoln: Lovec upírů koupíte s internetovou slevou na e-shopu www.filmarena.cz. Za zapůjčení disku k recenzi obchodu děkujeme.