Blu-ray: Sherlock Holmes: Hra stínů zabaví na dlouhé hodiny (recenze)

| Warner Bros.
blu-ray-sherlock-holmes-hra-stinu-recenze
FILM - 85%
Sherlock Holmes (Robert Downey jr.) se vrací, aby čelil svému největšímu nepříteli - ďábelskému profesoru Moriartymu (Jared Harris), který se intelektuálně Holmesovi nejen vyrovná, ale díky nulovým zábranám ho může snadno ve smrtelné hře stínů porazit.
Sequel úspěšného moderního oživení slavné detektivní postavy na nikoho nečeká a od první minuty zběsile pádí k finále. Tempo je tak velké, že dokonce i zkušení budou chvíli tápat, než se na rytmus filmu naladí. Jakmile se tak stane, už není cesty zpět. Příběh vás dostane, forma převálcuje a Downey ujistí v tom, že patří k nejcharismatičtějším hercům své generace.
OBRAZ - 90%
Sherlock 2 není tak formálně vděčný, jako třeba Mission: Impossible, neboť se povětšinu času odehrává v pochmurněji laděných interiérech. Přestože nelze přehlédnout jisté drobné chyby v rámci některých přechodů, je výsledek více než uspokojivý. Kvalitu obrazu oceníte hlavně v rámci nejrůznějších zpomalovaček, především pak v geniální frenetické pasáži uprostřed filmu, v níž Ritchie nažene své postavy do lesa a nechá po nich pálit vším možným, co přijde nepříteli pod ruku (Jeníček!). Vizuálně dravý film si vysloužil patřičně silný obraz.
ZVUK - 90%
Skladatel Hans Zimmer, to je opravdová zkouška každého disku. Jeho hudba je monumentální, strhující, energická, plná nejrůznějších podtónů a detailů. V rámci Blu-ray vydání si všeho užijete dosytnosti. Film exceluje jak v akční rovině, tak i v klidnějších dialogových částech. Vynikající mix vám nejlepším možným způsobem přiblíží zážitek z kina a to i v rámci českého dabingu. Jen je škoda, že studio nabízí původní stopu „jen“ v šestikanálovém DTSku.

BONUSY - 70%
Na první pohled disk nabízí pouhé dvě položky – Maximum Movie Mode a Focus Points. Pod Focus Points se naštěstí nachází hned sedm dokumentů. Ty se postupně věnují všem podstatným úsekům natáčení, nabízejí rozhovory s tvůrci, záběry z bočních kamer i nejrůznější úsměvné situace. Zkrátka dostatečně komplexní pohled za kulisy. Skutečným bonusovým vrcholem je ale interaktivní průvod Downeyho Jr. v Maximum Movie Mode. Zkušenější sběratelé si jistě budou pamatovat, jak kdysi přišlo DVD k Matrixu (1999) s režimem bílého králíka – během filmu se náhodně zobrazila ikonka králíka, divák ji aktivoval a viděl bonusový materiál vázající se k tomu, co se zrovna dělo ve filmu. Dnes už jde o poměrně často užívanou fíčuru, přičemž v rámci druhého Sherlocka Holmese je oživena o nejen hlasový, ale i herecký projev Downeyho Jr..
Downey na vás díky tomu čas od času během přehrávání vyskočí, aby vám něco o filmu řekl, do toho se neustále v obraze promítají záběry z natáčení, případně se chvílemi nabídne možnost spustit fotogalerii či video z natáčení dané scény. Využité materiály v Maximum Movie Mode jsou jakýmsi průřezem dokumentů, které se na disku nacházejí, přímá interakce s výsledným filmem jim ale dodává jiný nádech a určitě stojí za to si dát Downeyho průvod i dokumenty samostatně.
Všechny bonusy jsou opatřeny výborně ošetřenými českými titulky.
CELEK - 85%
Sherlock Holmes: Hra stínů je zpočátku o něco hektičtější sequel, než by bylo zdrávo, což může leckoho odradit. Byla by škoda se nechat úvodem zvyklat - jde o výborný sequel povedené jedničky. Vycházející edice kvalitám filmu odpovídá a jakkoli se to nemusí na první pohled zdát, bonusově jde o solidně vybavený kousek, který vás na pár hodin bez problémů zabaví.
Obraz: 1080p 1.85:1, Zvuk: DTS HD Master Audio 5.1 anglicky, DD 5.1 Ex: česky, Běžná cena s DPH: 599 Kč
Blu-ray film Sherlock Holmes: Hra stínů koupíte s internetovou slevou na e-shopu www.filmarena.cz. Za zapůjčení disku k recenzi obchodu děkujeme.