Blu-ray: Osobní strážce ani po letech nezklame romantické duše (recenze)

| Warner Bros.
blu-ray-osobni-strazce-recenze
FILM - 85%
Dnes již legendární love story Osobní strážce (1992) je jedním z těch případů, kdy musela filmová kritika ustoupit diváckému nadšení. V rámci dobových recenzí totiž příběh jednoho z nejlepších osobních strážců (Kevin Costner), který dostane na starost populární zpěvačku (Whitney Houston), nezářil a kritika snímek de facto pohřbila. Diváci si ho však velmi rychle oblíbili, pasovali ho na žánrovou klasiku a v pokladnách kin celého světa nechali úctyhodných 411 milionů dolarů.

Přestože nelze ignorovat nemalou dávku klišé, má film neoddiskutovatelné kouzlo, jež mu zajistilo místo v diváckých srdcích (o pravidelných televizních reprízách nemluvě). Osobní strážce je totiž navzdory všem otřepaným berličkám velmi příjemnou ozvěnou devadesátých let, v nichž ještě Costner platil za nechybující hvězdu a Houston byla na vrcholu pěveckých sil.
OBRAZ - 60%
Film má na krku kulatých 20 let, což se na obraze dle očekávání projevuje. Kvalita je po celou dobu velmi proměnlivá a především tmavší scény mají problém s ostrostí a podáním barev. Denní scény jsou nicméně v pořádku.
ZVUK - 60%
Zvuk byl pro Blu-ray vydání remasterován do 5.1 kanálů, přičemž na nosiči se nachází ve formátu DTS-HD Master Audio. Český dabing je bohužel jenom DD 2.0, na druhou stranu jde (stejně jako u Sedmičky) o povedený původní dabing z VHS.

BONUSY - 40%
Přestože jde o jeden z největších hitů svého žánru vůbec, dostává se Osobnímu strážci skromnější bonusové nálože. Vyjma 27 minutového dokumentu je na disku již jen videoklip se slavnou písní "I Will Always Love You" a původní trailer. Bonusy jsou v SD rozlišení, přičemž film o filmu je vybaven českými titulky. Milovníci bonusů by mohli mít tendenci hledat vybavenější edici v zahraničí, proto vás hned zastavím. Vydání s větším počtem bonusů bohužel neexistuje (přitom minimálně audiokomentáře by byly u filmu žádaným přínosem). Možná má ale, vzhledem ke tragické smrti Houston, studio něco v záloze. To ukáží až následující měsíce.
CELEK - 60%
Osobní strážce nezestárl ani o den. Pokud jste pro jeho šikovně dávkovaná žánrová klišé měli slabost před lety, nebude tomu dnes jinak. Whitney má stále neuvěřitelný hlas, Costner charisma a režisér Mick Jackson jasně ukazuje, že k velké love story není třeba potápějící se příď obrovské lodi. Někdy bohatě stačí dva obyčejní, sympatičtí lidé. Ve vaší sbírce nepůjde o ukázkový HD disk, za zvážení koupě ale tahle "malá klasika" určitě stojí.
Obraz: 1080p 1.85:1, Zvuk: DTS HD Master Audio 5.1 anglicky, DD 2.0: česky, Běžná cena s DPH: 499 Kč
Blu-ray film Osobní strážce koupíte s internetovou slevou na e-shopu www.filmarena.cz. Za zapůjčení disku k recenzi obchodu děkujeme.