Recenze: Cemetery Junction (Video)

Recenze: Cemetery Junction (Video)
| Columbia TriStar
Christian Cooke, Tom Hughes, Felicity Jones, Jack Doolan
Cemetery Junction (2010) | Columbia TriStar
Anglie 70. let 20. století. Freddie (Christian Cooke), Bruce (Tom Hughes) a Snork (Jack Doolan) jsou na kraji dospělosti a každý z nich čeká od budoucnosti něco jiného. Freddie si po krátkém působení v pojišťovně uvědomuje, že chce od života víc, než ho strávit jako šedý úředník, zatímco flákači Bruce a Snork jsou víceméně spokojeni s tím, jak to je. Nebo jen mají strach z velkého světa? Půjde nakonec s Freddiem alespoň Julie (Felicity Jones), dcera jeho šéfa, váženého pana Kendricka (Ralph Fiennes)?
Ricky Gervais
Cemetery Junction | Columbia TriStar
Dvojka Merchant a Gervais se po úspěších na seriálovém poli (Kancl, Komparz) rozhodla společně natočit celovečerní film podle vlastního scénáře. Jejich debut ale nesrší vtipem, jak by se snad dalo očekávat. Je nostalgickým ohlédnutím za mládím, časy, kdy oba autoři hleděli vstříc budoucnosti s nadějí i obavami. Navzdory zasazení do anglických 70s je ale vlastně příběh filmu univerzální. Stejně jako třeba loňský Trojanův Občanský průkaz jde o retro, které se svou myšlenkou dotkne každé generace.

Jde vlastně o zvláštní přirovnání, pokud se podíváme na Gervaisův oblíbený humor, ve kterém figurují všelijaké oplzlosti. Snad se s ním bojí vylézt na filmové plátno. Nebo že by nám ve svých 50 letech zvážněl? Tak či onak Cemetery Junction je sympaticky posmutnělý film a to i přes všechny legrácky ústředních hrdinů. Ke 100% hodnocení mu ale chybí několik věcí.
Emily Watson, Ralph Fiennes
| Columbia TriStar
Předně se herecké výkony drží při zemi. Což se bohužel týká i jinde vynikajících herců – Ralph Fiennes, Emily Watson (matka Julie), ani ten Ricky Gervais (otec Freddieho) nám ze svého umění takřka nic nepředvádí. Mladí herci byli naštěstí dobře vybráni. Plus pro ně nebo pro casting? Další vadou je, že se scénář místy trochu táhne. Ano, banální téma si naneštěstí žádá větší porci invence.
Film je to přesto nadprůměrný, z řemeslného hlediska skoro bezchybný a, což je u komedie velmi podstatné, ve výsledku optimisticky laděný. Tak jako já hledím s optimismem na další Gervaisovu (+/- Merchantovu) celovečerní tvorbu.
Hodnocení: 80%