Recenze: Ošetřovatel se zuby, nehty drží žánru

| če
Kevin James
| če
Ošetřovatel je typickým příkladem filmu, u něhož v cca dvacáté minutě víte, jak to celé dopadne, neboť má (i přes mluvící zvěř) milionkrát vytěženou dějovou žílu. Posuďte sami: Griffin Keyes (Kevin James) je až po uši zamilovaný do své ex, modelky Stephanie (Leslie Bibb). Ta má sice pro Griffina slabost, ale chodit s ošetřovatelem jí zrovna dvakrát nevoní. Raději by měla někoho, který dělá výnosnější práci v dobře padnoucím obleku. Griffin chce Stephanie hrozně zpátky a tak se rozhodne odejít ze ZOO a stát se „někým jiným“. Lepším pro Stephanie.
Zvířata v ZOO mají svého ošetřovatele v lásce a tak vymyslí plán: Odhalí mu prastaré tajemství, že umí mluvit, přemluví ho, aby zůstal a začnou mu radit, jak na Stephanie. A své místo v příběhu má ještě krásná zoo-spolupracovnice Kate (Rosaria Dawson). Hádejte, proč v příběhu asi je…

Kevin James
| če
Jak to podle děje vypadá, tak to ve filmu i probíhá. Griffin začne poslouchat rady zvířat „musíš si označkovat teritorium“ a „zastraš protivníka křikem“ a zpravidla to vede k trapasu (ještě, že nevyužije radu opičáka o házení lejny). A tady se diváci rozdělí. Buď v rámci hry přistoupíte na to, že by si dospělý člověk nechal kecat do vztahů od chlupáčků ze ZOO, nebo si budete celou dobu klepat na čelo.
Kevin James
| če
Že 90% situací, kterým Griffin čelí, jsou hovadiny, to je to menší zlo. Horší je, že dobrá polovina vtípků vůbec nefunguje a většinou se divák jen nudí. Zvířátka jsou roztomilá a šikovná, James v rámci možností sympatický, Dawson proklatě sexy a sem tam na diváka vykoukne nějaký svěžejší moment (gorila na večeři, ostuda na oslavě). Převážně je ale Ošetřovatel naprosto rutinní a ničím zajímavá romantická komedie.
Kevin James, Rosario Dawson
| če
Což je vzhledem k přítomným mluvícím zvířatům přímo absurdní! Vedle sterilního přístupu zdejších scenáristů působí i Dr. Dolittle jako studnice nápadů, ve které měla zvířata na vývoj hlavního hrdiny aspoň nějaký vliv. Zde by téměř každé zvíře šlo vyměnit za „lidského exota“ a na výsledku by to moc nezměnilo. Tvůrci zdaleka nevyužili potenciál, který se jim námětem nabízel a nepřišli s jedinou originálnější scénou.
Proč tedy ve výsledku smířlivých 50%? Protože ta romanticko-komediální žánrová šablona vlastně docela funguje. Ročně vidíme x podobných filmů na téma „chci jednu, nevidím, že ta pravá je hned vedle mě“, jejichž sledování způsobuje téměř fyzické utrpení. Ošetřovatel je menší divácké zlo, obyčejný žánrový průměr. Že tam zvířata mluví, to je spíše taková náhoda.
Hodnocení: 50%
P.S. Ken Jeong aka "úchyl z obou Pařeb" je už v roli podivně chovajících se magorů vyloženě na pěst. Umí ten chlap hrát vůbec něco jiného?