Top kina ČR: Když se čeští herci hádají, směje se někdo jiný

Top kina ČR: Když se čeští herci hádají, směje se někdo jiný
Tom Cruise ve filmu Top Gun: Maverick | CinemArt
5. HÁDKOVI (Česká republika)
Hádkovi | Bontonfilm
tržby milion 783 tisíce Kč / návštěvnost 11 042 diváci / 190 kin
Moravcova komedie Matky (2020) přitáhla k debutantovi mimořádnou pozornost, na snímek o ženách na mateřské přišlo 296 tisíc diváků a divaček, kteří v pokladnách nechali téměř 43 miliony korun, přičemž o premiérovém víkendu do kin vyrazilo téměř 49 tisíc platících (zdroj: Kinomaniak). Novinka Hádkovi je o poznání komornější, točí se kolem otravného vymlouvání se, rozdmýchávání hádek a toho, jak jsme směšní. Ani známí tuzemští herci ale nezařídili, aby se z bytového filmu stal titul týdne. Ne, toto vážně nejsou druzí Vlastníci (o prvním víkendu přes 46 tisíc diváků, zdroj UFD).

4. ČERNÝ TELEFON (USA)
Černý telefon
tržby 2 miliony 372 tisíce Kč / návštěvnost 13 902 diváci / 126 kin
Horory táhnou a když je navíc zmiňovaný titul jedním z nejkvalitnějších v rámci letošního roku, potěší dvojnásobně, když se na něj chodí do kina. Novinka režiséra Derricksona (Sinister) tla do živého (nejen masa), když přináší scenáristicky zajímavé téma (potenciální oběti telefonují zmučené duše věznitele). Celosvětově má Černý telefon na kontě přes 114 milionů dolarů (zdroj: Box Office Mojo), přičemž vyšel na 16 až 18 mega (Collider). Producentské počty jsou jasné.

3. TOP GUN: MAVERICK (USA)
Top Gun: Maverick | CinemArt
tržby 3 miliony 759 tisíc Kč / návštěvnost 19 884 diváci / 71 kino
Téměř dva měsíce se na nejvyšších příčkách v rámci tuzemských kin drží Cruisův Maverick. O tomto víkendu navíc druhý Top Gun přivítal diváka s pořadovým číslem 500 tisíc. V aktuálním žebříčku Top 20 jich má víc už pouze filmový Vyšehrad (téměř 620 tisíc platících). K dobru má 6 promítacích víkendů. Celosvětově druhý Top Gun utržil miliardu 237 milionů dolarů (zdroj: Box Office Mojo), což je v rámci Cruisovy kariéry (na filmu se podílel též jako koproducent) daleko nejlepší výsledek.

2. MIMONI 2: PADOUCH PŘICHÁZÍ (USA)
Mimoni 2: Padouch přichází
tržby 6 milionů 952 tisíce Kč / návštěvnost 43 024 diváci / 143 kina
Druzí Mimoni mají solidně našlápnuto, když na ně za necelé tři týdny od premiéry přišlo už přes 300 tisíc diváků. Může za to fenomén populárních žluťásků, konec školního roku a fakt, že děti často nejezdí mimo velká města na léto do přírody, ale zůstávají tak říkajíc v civilizaci. Nutno však dodat, že filmy spojené s Mimoni jsou už dost okoukané a chybějí jim nápady. Ale říkejte to producentům, kteří slyší na tržby.

1. THOR: LÁSKA JAKO HROM (USA)
Taika Waititi
tržby 10 milionů 826 tisíc Kč / návštěvnost 59 231 divák / 128 kin
Thor? To je láska jako hrom! Druhý víkend je tenhle viking od Marvelu na vrcholu žebříčku, ačkoliv se zájem o film oproti premiérovému víkendu propadl o 55 procent. Celkově má na kontě 261 tisíc diváků a tržby 46 milionů korun a dá se tedy počítat, že bude usilovat dostat se minimálně do tuzemského Top 5 letošního roku. Celosvětově už čtvrtý Thor má na kontě 499 milionů dolarů (Box Office Mojo), což značí, že se na komerčně nejúspěšnější film série (Ragnarok utržil 853 milionů dolarů) nedotáhne. Možná by mohl skončit podobně jako Mimoni v propadlišti dějin, jenže to asi producenti nedopustí.

Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.

Thor 4 prožívá milostný vztah s kladivem a úspěšně paroduje sám sebe
Čtvrtý díl komiksového Thora už není lehká komedie, ale vyloženě sebeparodie. Drama zmizelo, i když hrdinovi umírá jeho milá a hrozí mu smrt.