Komentáře týdne: Podvodník z Tinderu, obnažená nezletilá dívka a Charles Bronson

Komentáře týdne: Podvodník z Tinderu, obnažená nezletilá dívka a Charles Bronson
Podvodník z Tinderu | Netflix

Smoke (1995) – Jsou filmy, které mě nebaví, a já bych strašně rád opak.

Harvey Keitel, William Hurt
Smoke | Miramax Films
„Dřív pro mě bylo snadné nějaký film pustit a pokud mě nebavil, jednoduše ho vypnout a najít si jiný. Ta doba je ale dávno pryč a já ze slušnosti k danému tvůrci zkrátka považuji dnes za nezdvořilé to vypnout (je to pro mě stejné, jako odejít od někoho během konverzace). Jenže jsou filmy, které mě nebaví a já bych strašně rád opak, protože postavy v nich mi přijdou kouzelné a zajímavé, že je mi skoro líto vidět je se utápět v prázdném ději. A ten případ bohužel je i tady Smoke, který krom jednoho (až moc) vyhroceného momentu obsahuje jen jednu památnou storku (tu poslední), ale jinak je pomalým a nezáživným průměrem, který se díky zmíněným postavám a solidním hercům vyškrábal lehce nad nadprůměr.“ JosefTomas / 60 procent

Kurz manželské touhy (2021) – Oceňuji tvůrce za ten risk, kdy divákům v půlce nadělí něco jiného.

Kurz manželské touhy
Kurz manželské touhy | Logline
„Tentokrát si budu zpočátku protiřečit, nebo alespoň v úvodu. Kurz manželské touhy přichází se zajímavým nápadem a hlavně lehce experimentuje s žánrem, což jsou dva plusy, které mu nikdo neodpáře. Za tento pokus vyjít jiným směrem ve vztahové komedii dávám navíc bonusové body. Za co je naopak nedávám je výsledné provedení a vlastně celková výplň stopáže, kdy (a vlastně to můžu prozradit, on to zas velký wow efekt není) se tuctová vztahovka změní v odlehčenou kriminálku, ovšem stylu banálním jak provedením, tak výsledným vyřešením. Oceňuji tvůrce za ten risk, kdy divákům v půlce nadělí něco jiného, ale že zrovna cílovka tohohle snímku jejich risk nedocení, by určitě mohli vědět. Tohle selhání mi ale vadí paradoxně nejméně, neboť ho převyšují zbytečné postavy (křížovkáři), rozuzlení "případu" (zatčení proběhne, ale zajímalo by mě jeho odůvodnění) a vývoj zbytku postav není žádný (jít proti očekávání diváků je hezká věc, ale když není logická, nebo alespoň odůvodněná, je něco špatně). Nakonec ze zajímavého potenciálu vylezl snímek, který sice zapadne o poznání hůř, než zbytek české produkce, ale nakonec zapadne taky a to je škoda.“JosefTomas / 55 procent

Valerie a týden divů (1970) – Na svou dobu velmi odvážné.

Valerie a týden divů
Valerie a týden divů | BontonFilm
„Hodně zvláštní hororová pohádka. Na svou dobu velmi odvážné, už jen to, že tam hraje chvílemi velmi obnažená nezletilá dívka. Atmosféra je velmi záhadná a na mě to bylo prostě nesrozumitelné až by se dalo říci, že to působí, jako ušité horkou jehlou. Snímek je to ale hodně zajímavý a osobitý.“Pete69 / 65 procent

Podvodník z Tinderu (2022) – Za mě naprosto žádná lítost ani pobouření.

Podvodník z Tinderu
Podvodník z Tinderu | Netflix
„Tento film je o lidské hlouposti a oběti v něm nejsou žádné. Jsou v něm jen chytří nebo hloupí lidé. Hloupých je v něm ale více. Takže za mě naprosto žádná lítost ani pobouření. Nikdo v tomto filmu totiž nikoho do ničeho nenutil.“leafroller / 90 procent

Cestující v dešti (1970) – Vysoce inteligentní film.

Marlène Jobert, Charles Bronson
Cestující v dešti
„Psychologické thrillery byly na přelomu 60. - 70. let v diváckém zájmu a jelikož se režisérovi komerčně nepoštěstilo s jinak oceňovaným válečným vlasteneckým eposem ´Paris brûle-t-il?´ (1966), sáhl pro jistotu právě po takovém žánru a zdařilo se. Snímek se ukázal svou přesvědčivou osobitostí dokonce i coby pocta Alfredu Hitchcockovi. Dějství plného záhad nejen co se týče případu, ale především v charakterizaci postav a vzájemných vztahů, je stavěno na pevných hereckých výkonech, které chtě nechtě Marlène Jobert a Charles Bronson zvládli na jedničku. Ono to celé není ani tak na událostech, jako převážně na konverzacích, ve kterých se skrývá mnohé k odhalení. A aby to zase nebylo až tak jednoduché, milostný motiv vše ještě více zamíchá. Vysoce inteligentní film v emocionální rozpravě veškerých záhad a nejasností narážející na misogynii a co je či není hlavním katalyzátorem daných skutků. Co není vyřčeno, to je nějakým způsobem naznačeno a dobře se toho využívá i zneužívá. Tady všechno souvisí se vším, což znamená, že nic není náhoda, tudíž vždy je nebo bylo něco ovlivněno něčím. Scénář je tímto v rámci psychologie člověka a jeho chování zpracován mistrovsky a byť se atmosféra může zdát být nudná, je potřeba během sledování pozorně naslouchat každičkého vyřčeného slova ke správnému uchopení celého příběhu. Vcelku film složitý, ale silný už ve svých základech.“martin-mickey-stusak / 100 procent

Zaujal vás některý z filmů/seriálů? Našli jste doporučení k dílům, která vás zajímají? Pokud ne, napište komentář na kartu snímku z naší databáze. Příště třeba vybereme právě váš.
Všechny komentáře najdete přehledně seřazené od nejnovějšího zde. Dejte „palec“ těm, které vás zaujaly.