Pokračování Umučení Krista bude podle hlavní hvězdy největší film všech dob

Pokračování Umučení Krista bude podle hlavní hvězdy největší film všech dob
Umučení Krista (2004) | Newmarket Films
Umučení Krista bylo roku 2004 navzdory velmi smíšeným recenzím a přímo drtivé kontroverzi obrovským diváckým hitem. Zisky z návštěvnosti se zastavily na 620 milionech dolarů, což z filmu učinilo jeden z nejvýdělečnějších eRkových snímků v dějinách. A to i přesto, že Mel Gibson čelil okamžité kritice za přemrštěné zobrazování brutálního násilí, za antisemitismus či nesrovnalosti s biblickým výkladem popisovaných událostí.
Svým způsobem jde tedy dodnes o jeden z nejprobíranějších filmů tohoto století a už nějaký čas se potichu hovoří o případném pokračování, v němž by Ježíš vstal z mrtvých. O tom, že Gibson a Randall Wallace skutečně pracují na pokračování, se konkrétně špitá od roku 2016, přičemž o dva roky později vše přiživily drby o možném návratu herceJima Caviezela do hlavní role. Naposledy pak letos v květnu Wallace naznačil, že diskuze nad případným sequelem dále probíhají.
Umučení Krista
Umučení Krista | Icon Productions
Nepřímý důkaz o tom, že se projekt opravdu hýbe kupředu, však podal až nyní zmíněný Caviezel, podle něhož mu Mel Gibson poslal třetí draft scénáře, z něhož byl unešený. "Mel Gibson mi právě poslal třetí draft. Blíží se to. Bude se to jmenovat Umučení Krista: Zmrtvýchvstání. Bude to největší film ve světové historii."
Takto silné vyjádření od muže otevřené víry, jakým herecký představitel Krista
Umučení Krista
Umučení Krista | Icon Productions
skutečně je, jistě automaticky nezpůsobí divácké šílenství a musí se brát s rezervou. Na druhou stranu hodně vypovídá o smělých plánech Mela Gibsona, jenž návrat k ostře sledované náboženské látce zřejmě pečlivě promýšlí a zřejmě nechystá jen konverzační dialogové drama. Žijeme ovšem zase v jiném společenském klimatu, než jaký panoval roku 2004, a zdá se zároveň nepravděpodobné, že by mohl kdokoli chtít natočit 'největší film všech dob' založený na podobném principu fyzického nátlaku, násilí a myšlenkové kontroverze, jaký slavil úspěch před 16 lety. V tomto případě jde ovšem o natolik nepředvídatelnou látku, s níž Gibson předem získává luxusní dávku globální pozornosti a zvědavosti, že se dá očekávat v podstatě cokoli.
Co myslíte, mělo by k tomuto pokračování dojít? A jaký názor máte na původní film a jeho odvážné (či jen samoúčelné) formální i tematické uchopení?