Recenze #2: To Kapitola 2: Dostál horor očekávání, nebo zklamal?

To Kapitola 2 | Warner Bros.
Svůj filmový zážitek můžu hodnotit zcela jednoduše. Zklamání. Abych ale nebyla jen kritická, zkusím se zaměřit na pár detailů, které bych mohla vyzdvihnout. Zaprvé herecké obsazení je podle mě zvolené na výbornou. Ať už se jedná o Jamese McAvoye, který jako vždy předvedl úžasný výkon, nebo Jessicu Chastain či Billa Hadera. Ti všichni dokázali tomuto horůrku vdechnout život. Jim bych asi nemohla nic vytknout, ani Bill Skarsgård opět nezklamal. Od prvního dílu se mi zdálo, že se do klauna Pennywise dokázal ještě mnohem lépe vcítit, a tak mi pohled na něj občas působil husí kůži.
to-kapitola-2-jako-nejocekavanejsi-horor-roku-splnilo-ocekavani-nebo-se-stalo-zklamanim
To Kapitola 2 | Warner Bros.
A jsme u toho. Proč jen ho tam bylo tak málo? Skarsgård je skvělým Pennywisem nejen díky jeho neuvěřitelně skvělým mimickým výkonům, ale také díky propracovaným pohybům těla, kterých se pro tuto roli musel naučit nespočet. To, že byl v tomto díle zatlačen do pozadí jiných monster, a když už se zde objevil, stal se obětí velké CGI úpravy, to mě opravdu zabolelo u srdce. Co mě tedy na snímku velmi mrzelo? Fakt, že byl Pennywise vyměněn za průměrně vypadající CGI monstra, která pro mě postrádala jakoukoliv hororovost a budila mi na rtech spíše letmý úsměv než aby mě přiváděla do stavu strachu. Tato monstra, ať už se jedná o šílenou babičku nebo starého známého lepráka, podle mě vůbec nevybočila z jakéhosi moderního příšerózního stereotypu béčkových hororů. Vypadala jednoduše průměrně a nezajímavě, nic, co by mohlo zkušeného hororového fanouška nějak překvapit.
to-kapitola-2-jako-nejocekavanejsi-horor-roku-splnilo-ocekavani-nebo-se-stalo-zklamanim-10
To Kapitola 2 | Warner Bros.
V prvním díle měli perfektně nakročeno k tomu, aby se po mnoha neúspěšných pokusech stalo z klaunů něco děsivého a naprosto šíleného. Něco, co vás straší ve snech. Proč tedy tento téměř tříhodinový snímek nepostavili na Pennywiseovi, ale na levně vypadajících příšerách jako z módního katalogu pro režiséry začátečníky? Tímto se dostávám k další a zároveň finální části, která mi na snímku opravdu vadila. Délka.
Myslím, že kdyby se tvůrci drželi původního modelu (nějakých 135 minut), udělali by dobře. Já patřím mezi trpělivé diváky, ale čeho je moc, toho je příliš. Některé scény byly nadbytečné, na druhou stranu mi přišlo, že pár podstatných naopak chybělo. Lekaček bylo příliš, ale velmi málo účinných, spoustu z nich divák doslova očekával a nijak ho neoslovily.
to-kapitola-2-jako-nejocekavanejsi-horor-roku-splnilo-ocekavani-nebo-se-stalo-zklamanim-2
To Kapitola 2 | Warner Bros.
Z perfektního hororu pro mě To svým druhým dílem klesl na lehký nadprůměr. Pořád se ale pro mě letos staly mnohem větším zklamáním horory Annabelle 3 a Potomek, a tak mu nemohu udělit nižší hodnocení než jim. Celkově tedy musím s těžkým srdcem udělit hodnocení, které činí pouhých 60%.
Nejlepší horory za posledních deset let?