Stárnoucí modelka chce zmizet ze světa a syn ji při tom natáčí

Stárnoucí modelka chce zmizet ze světa a syn ji při tom natáčí
The Disappearance of My Mother | NANOF
Prvním snímkem je velice osobní The Disappearance of My Mother od mladého italského tvůrce Beniamina Barrese. Dokument pojednává o autorově matce, stárnoucí modelce, která se pokouší zmizet ze světa. Syn jí při tom hodlá natáčet. Mohou jít tato protichůdná přání ruku v ruce?
The Disappearance of My Mother
The Disappearance of My Mother | NANOF
Snímek Lapü je dílem kolumbijských filmařů Césara Alejandra Jaimese a Juana Pabla Polanca, kteří se v něm věnují jednomu rituálu. Uprostřed guajirské pouště se mladá žena Doris rozhodne exhumovat tělo svého mrtvého bratrance, aby se s ním naposledy rozloučila. Dokument se pokouší divákům přiblížit okamžiky na pomezí smrti a života, snu a skutečnosti.
Lapü
Lapü
Třetím z děl je výbušný brazilský dokument The Edge of Democracy od režisérky Petry Costy. Té se podařilo dostat do těsné blízkosti někdejší brazilské prezidentky Dilmy Rousseff a prezidenta Lula da Silvy. V dokumentu se režisérka věnuje jejich vzestupu a pádu a tragické polarizaci národa, která v Brazílii přetrvává.
Na hraně demokracie
The Edge of Democracy | cinereach.org
Dok.incubator je nejen v evropském měřítku unikátním workshopem pro tvůrce dokumentárních filmů s mezinárodními ambicemi. Pomáhá s kreativním střihem, dramaturgií, ale soustředí se i na marketing a plánování distribuce tak, aby dokumenty dokázaly uspět na globálním trhu. „Dok.incubator se ukázal být nedocenitelným zdrojem svěžích talentů a překvapivých, netradičních přístupů k vyprávění příběhů. Na základě našich zkušeností můžu říct, že jde o workshop, který je velmi přísný, ale zároveň velice osobní. Individuální přístup lektorů a mentorů pomáhá vytvářet ty nejzajímavější filmové příběhy,“ říká selektor festivalu Sundance Harry Vaughn, který na workshop pravidelně jezdí vybírat filmy do soutěžní sekce.
Přijetí filmů na kultovní festival nezávislé artové tvorby ovšem není pro dok.incubator jediným úspěchem. „Ze čtyřiadvaceti filmů, které v posledních třech letech prošly naším workshopem, se jeden dostal na shortlist Oscarů, jeden získal cenu Emmy, pět bylo vybráno pro Evropské Filmové Ceny EFA a čtrnáct soutěžilo na nejprestižnější světové přehlídce dokumentů IDFA. Na Sundance se dostalo celkem devět filmů, na kterých jsme od roku 2013 spolupracovali, a jeden z nich, gruzínský dokument The Machine Which Makes Everything Dissappear, si dokonce odvezl cenu za nejlepší režii,“ vypočítává zakladatelka a ředitelka dok.incubatoru Andrea Prenghyová.
Švéd v žigulíku
Švéd v žigulíku | Pilot Film
Dok.incubator spolupracuje také s českými filmaři a podílel se na celé řadě významných českých dokumentárních filmů a pomohl řadě debutujících českých režisérů dostat se na přední evropské festivaly (Planeta Česko, Švéd v žigulíku, Budovatelé říše).