Přisprostlý německý učitel nastavil Hollywoodu prostředníček a vyškolil Spielberga!

Přisprostlý německý učitel nastavil Hollywoodu prostředníček a vyškolil Spielberga!
Fakjů pane učiteli 3 | CinemArt
5. KRÁLÍČEK PETR (země vzniku: Velká Británie)
Králíček Petr
Čtvrtý víkend je mezi nejúspěšnějšími filmy rodinná komedie s digitálním králíkem v hlavní roli. Králíček Petr měl k dispozici 76 kin, přišlo se na něj podívat 8.823 diváků, kteří v pokladnách nechali 1,19 milionu korun. Za necelý měsíc si Králíček Petr z tuzemských kin odnáší téměř 19 milionů korun s návštěvností téměř 136 tisíc diváků. Z filmu se stal solidní mezinárodní hit, když při rozpočtu 50 milionů dolarů utržil téměř 300 mega.

4. PEPA (Česká republika)
Pepa
Michal Suchánek v roli loosera, který směřuje... k čemu vlastně? Alespoň dle víkendových výsledků kin k tuzemským divákům. Pravda, k dispozici mělo komediální drama Pepa hned 111 kin, z nichž vytěžilo pouhých 8.906 diváků a 1,31 milionu korun. Vzhledem k dosavadnímu hodnocení filmu jde vlastně o úspěch, marketingově vzato se ale - když vezmeme v potaz ohlasy předchozích obdobných filmů - čekalo víc.

3. RAMPAGE: NIČITELÉ (USA)
Rampage: Ničitelé
Dwayne "Rock" Johnson je zpátky! V novince Rampage je přítelem gorily, která zmutuje, a pokouší se zachránit jak svého zvířecího kamaráda, tak planetu před zkázou. Nová akční pecka je volně inspirována stejnojmennou arkádovou videohrou a o premiérovém víkendu na ni do 100 českých kin vyrazilo 14.283 diváků, kteří za lístky utratili 2,31 milionu korun. Nechybělo mnoho a dotáhl se Johnson na víkendovou "dvojku" Ready Player One. Celosvětově má Rampage na kontě při rozpočtu 120 milionů dolarů 148 mega (premiéra v USA "udělala" 34,5 mega).

2. READY PLAYER ONA: HRA ZAČÍNÁ (USA)
Ready Player One: Hra začíná | Warner Bros.
Nový Spielberg se musí spokojit se stříbrnou pozicí. Pocta videohrám a popkultuře Ready Player One se o druhém víkendu promítala ve 46 kinech, na film přišlo 16.046 diváků, kteří za lístky utratili 2,58 milionu korun. Jde o téměř padesátiprocentní pokles, na druhou stranu se snímek nepromítal v bůhví jak vysokém počtu kin. Celosvětově má "Ready Player" na kontě 474 milionů dolarů.

1. FAKJŮ PANE UČITELI 3 (Německo)
Fakjů pane učiteli 3
S velkým náskokem to u tuzemských diváků vyhrál závěrečný film ze série Fakjů pane učiteli. Německá teenage komedie nakopala zadnice Hollywoodu, když použila de facto jejich vlastní zbraně. Fakjů pane učiteli 3 měl k dispozici 131 kin, přišlo na něj 52.441 diváků a tržby činily 7,56 milionu korun. Ten náskok je opravdu nebývale výrazný. Takový rozdíl jsem upřímně nečekal. I když nejde v rámci tuzemské návštěvnosti a tržeb o nejúspěšnější díl série. "Dvojka" před dvěma a půl roky na podzim utržila o prvním víkendu přes 9 milionů korun při návštěvnosti téměř 70 tisíc diváků.
I tak jde ale v případě posledního filmu s "fakujícím" učitelem o velmi solidní úspěch. Může za něj fakt, že se populární učitel s diváky loučí? Nebo prostě víc než Spielberg a jeho úchvatný retro svět nebo Dwayne "Rock" Johnson na diváky zapůsobila sprostá slova, vyzývavé ženy a nekorektnost? Ať je to jakkoliv, pomyslné zlato zůstává na evropském kontinentu. A to se počítá.
V husí kůži
V husí kůži
Jak se dařilo dalším čtvrtečním novinkám? Na festivalech a u artových diváků velmi solidně přijímané drama Foxtrot (2017) pojednávající o mladém izraelském vojákovi a jeho hlídkování na hranicích s Palestinou skončilo až dvacáté s návštěvností 596 diváků a tržbami 68 tisíc korun. Týden před klasickým uvedením se do kin dostala též novinka V husí kůži (2018). Rodinný animák se promítal v 31 kinech, přišlo na něj 833 platících, kteří v pokladnách nechali 116 tisíc korun. Za týden si napíšeme, jak se snímku dařilo v "plné polní".

Aktuální žebříček TOP 20 tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.