Recenze: Špindl - naváže další komedie z českých hor na úspěch Padesátky?

Špindl
Špindl
Špindl
Tři sestry se spolu vydávají na pár dní do Špindlu, přičemž nejstarší (Anna Polívková) se dře s Excelem v kanceláři pod zlým bossem, druhá je typická supermodelka s dutou hlavou a třetí je punkerka / anarchistka se spoustou tetování a kruhem v nose. Přesto, že jsou každá z jiné planety a nemají si navzájem co říct, během minuty se dohodnou, že vyrazí do Špindlu balit hezké a bohaté chlapy (což předem explicitně řeknou). Čímž jsou v očích diváka za pipiny od samého začátku filmu - bez ohledu na to, že druhá z nich nechce spát se slizkým fotografem a třetí bojuje proti fašismu squattingem.
Jde o film stejných tvůrců, kteří už nás potrestali snímky Láska je láska (2012) a Život je život (2015). Špindl (2017) má ještě o něco nižší ambice a je pouze o tom, že se tři hlavní hrdinky snaží střídavě souložit a utíkat před znásilněním, což se s různými muži opakuje tak dlouho, až uplyne 95 minut a každá z nich zcela náhodně s někým skončí, což je happy end.
Tedy, přesněji řečeno, dvě ze sester skončí s náhodnými muži, kteří se oba předtím ve filmu objevili jen na pár desítek sekund, zatímco ta modelka skončí s náhodným keyboardistou, se kterým po sobě od začátku filmu pokukovali, ale nějak se 90 minut nemohli odhodlat spolu promluvit / zasunout. Čímž je její osud nejméně zajímavý. Ale ani u zbývajících dvou to není žádná sláva...

Špindl: Trailer

Špindl
Tvůrci nedokázali vymyslet ani tu nejtriviálnější zápletku, která by celý film nějak držela pohromadě, a uchýlili se ke zcela náhodným epizodkám se zcela náhodnými chlapy, z nichž někteří jsou ve filmu 10 minut, jiní dvě minuty (Marek Vašut jako "forexák"!), jiní pět sekund (imitátor Václava Klause!!!), ale nikdo z nich se nezúčastní ničeho, co by se dalo označit slovem "zápletka".
Špindlerův mlýn, který se v mých očích vyznačuje především tím, že je tam kurevská zima, by se možná dal natočit jako "české Las Vegas" (což o něm v tomto filmu tvrdí), ale filmařům se to rozhodně nepovedlo, neboť vzácně rezignovali i na ty nejzákladnější audiovizuální principy, pomocí kterých by se mohl film teoreticky stát atraktivním. Kamera je jako z home videa - nejen, že není v ničem atraktivní, ale ještě potenciální atraktivitu zasněžených svahů zabíjí a většinou snímá nudné polocelky. Když se koná bujará večerní outdoor párty, je vidět, že okolo tuctu hlavních postav je všude kolem pusto prázdno a nikdo další na sjezdovce není.
Jan Révai, Alice Bendová
Špindl | BontonFilm
Původní hudby jsem si ve filmu vůbec nevšiml, jen pár oldies songů (styl Tři sestry). Dlouho jsem také neslyšel tak špatně namixované filmové dialogy. Postavy 5 metrů od hrdinů nebo oddělené od nich tlustým sklem jsou slyšet stejně hlasitě jako hrdinové a často není následkem ruchů rozumět, co vlastně hlavní hrdinové říkají. Takže jsem možná příšel o nějaké dobré hlášky a musel jsem se jako s nejlepší z nich spokojit s "Čípky proti bolesti? Tak to bude prdel."
A když už se má stát něco vizuálně atraktivního nebo akčního, je to natočeno tak strašlivě, že by se to hodilo do nějaké filmařské antiučebnice. V jednu chvíli je chlapík pronásledován někde ve sklepě nadrženou maminou a představuje si ji jako ztělesnění zla, což je ztvárněno strašidelným zvukovým efektem a tím, že za skříní vykoukne takováto gumová maska za 100 Kč (ne že by ta žena měla tuto masku navlečenou, má to symbolizovat chlapíkovy strašidelné představy!). Na mnoha jiných místech filmaři neumějí něco říct tím, jak se postavy chovají a tváří, takže to řeknou pomocí voiceoveru. Takže třeba fešný hoteliér ukazuje Polívkové své hotely, a abychom správně pochopili, že se to Polívkové líbí, ozve se její voiceover: "Sbírka motýlů, to je starý, ale sbírka hotelů, to jde."
To nejde.
Oldřich Navrátil, Anna Polívková
Špindl | BontonFilm
Nebo, jak říká závěrečný voiceover "Tak to byl Špindl. Nakonec to bylo docela dobrý."
Nebylo.
Špindl neobsahuje takové WTF momenty jako předchozí dva filmy Něco je něco, ale je to způsobeno tím, že tvůrci se nepokoušeli přijít s jakýmkoliv aspoň trochu originálním motivem, a jen se snažili 95 minut udržovat tempo průměrného českého sitcomu. Takže to není tak urážlivé, ale je to o to větší nuda.
Hodnocení: 30%
P.S.: Žádné pořádné frontály se nekonají, možná se na chvilku blýskne nahé ňadro, ale jen v nějaké hodně vedlejší scéně.