Česká režisérka získala studentského Oscara

Česká režisérka získala studentského Oscara
Režisérka Marie Dvořáková | České filmové centrum
Akademie ocenila celkem 17 studentských filmů v sedmi kategoriích. Jde o 44. ročník studentských Oscarů. Celkem bylo do soutěže přihlášeno 1.587 filmů, z toho 267 z amerických a 89 ze zahraničních filmových škol a univerzit. Z Čechů získal cenu pouze v roce 1989 Jan Svěrák se svým krátkým filmem Ropáci (1988).
Joel Brady
Kdo je kdo v mykologii | České filmové centrum
Kdo je kdo v mykologii je filmová hříčka o mladém hudebníkovi, kterému se na chvíli obrátí život vzhůru nohama, když se po taneční zábavě ocitne v podivném pokoji, kde plesnivé skvrny na zdech mění tvary a lákají ho blíže poznat krásu ženského těla a objevit svět erotiky.
Marie Dvořáková
Režisérka Marie Dvořáková | České filmové centrum
Marie Dvořáková, která snímek natočila, je absolventka pražské FAMU, která nyní studuje na Tisch School of the Arts v New Yorku. Její krátké a dokumentární filmy byly promítány na řadě mezinárodních festivalů. Dvořáková mimo jiné získala cenu Annual Student Filmmakers Award of the Directors Guild of America (2010), cenu Spike Lee Production Fund Award (2011) a Sloan Film Production Grant. Získala bronzovou medaili International Advertising Awards v Šanghaji a první cenu v německé soutěži Porsche Awards.
Kdo je kdo v mykologii je Dořákové absolventský film na newyorské Tisch School of the Arts v New Yorku. Natočen byl v koprodukci České republiky a USA, za českou stranu se na něm podílela produkční společnost Negativ a Marie Dvořáková, koproducentem byla Česká televize. Film byl podpořen Státním fondem kinematografie.
Joel Brady
Kdo je kdo v mykologii | České filmové centrum
"Už od dětství mě fascinovaly filmy, které využívaly triků a iluze k tomu, aby pro diváky vytvořily velkolepou podívanou. Chtěla jsem vyprávět příběh, který se sice odehrává v malé místnosti, ale přitom se jedná o největší dobrodružství, které si lze představit," říká Marie Dvořáková.
"Víc než rok jsem sbírala zbytky pětatřicetimilimetrového filmového materiálu v Evropě i v USA, protože jsem si nemohla dovolit koupit nový film . I když byl materiál dva roky prošlý, točit na něj pro mě bylo zásadní. Většinu filmu jsme získali za nízkou cenu od produkce filmu Dítě číslo 44, který v Praze točil před několika lety Ridley Scott. Zbytek jsem získala v USA. To znamenalo, že kdokoliv z mé rodiny a přátel cestoval do New Yorku, musel mít další kufr, vyzvedl kazety se starým filmem a odvezl je zpět do Prahy, kde byl film natáčen." Tomu se říká láska k filmové surovině.