Recenze: Iracionální muž - nejnovější film Woodyho Allena je po všech stránkách líný

Okamžitě se zde do něj zamiluje jeho kolegyně (Parker Poseyová) a jeho studentka (Emma Stoneová), ale on zpočátku nechce spát ani s jednou.
Při společném posezení se Stoneovou v kavárně náhodou zaslechnou, jak se neznámí lidé u vedlejšího stolu baví o jakémsi zlém soudci a Phoenix dojde k názoru, že smyslem jeho života by mělo být tohoto soudce zabít a tím vykonat dobro! Začne se věnovat přípravě vraždy, což mu zvedne sebevědomí a začne klátit Poseyovou (což je dvě vteřiny vidět) i Stoneovou (což není vidět).
Nejnovější film Woodyho Allena není vyloženě strašný, ale je po všech stránkách "pustý", "líný" a strašlivě nenápaditý. Jde o náhodně vybrané střípky z jeho lepších filmů, které jsou smontovány do nepříliš dobře fungujícího celku, který by nebyl příliš zajímavý ani jako 30minutová televizní povídka, a jako celovečerní film je místy k nevydržení.

Iracionální muž
V mnoha scénách slyšíme monology postav, které nám vysvětlují, co se dělo nebo děje v jejich nitru, místo aby to bylo ztvárněno nějakými trochu zajímavějšími filmovými postupy. Kdykoliv zazní hudba, je to vždy ten samý jazzový riff stále dokola. Slyšíme spoustu filosofování a filosofických citátů, které nám pravděpodobně odhalují Allenovo nitro - pokud vás náhodou zajímá Allenovo nitro nebo filosofické citáty.
Jedinou záchranou filmu jsou snaživé herecké výkony většiny zúčastněných (Jamie Blackley, uváděný bůhvíproč na plakátě na prvním místě, má ve filmu jen malou pětiminutovou roličku).
Ale ani tak se jim moc nedaří udělat z tohoto díla něco snesitelného.
Hodnocení: 40%
Průměr hodnocení ze všech recenzí najdete ZDE
Pro všechny z vás, kteří Allena neadorují, a tudíž na film nepůjdou, zde mám ještě spoileroidní shrnutí zápletky:
Phoenix skutečně soudce zabije (otráví ho kyanidem), ale Stoneová na to přijde a vyhrožuje, že ho udá. Phoenix se rozhodne utéct s Poseyovou do Evropy a Stoneovou shodit do výtahové šachty aby to vypadalo jako nehoda (prostě jako když někdo normálně náhodou sám od sebe spadne do výtahové šachty), ale při zápasu s ní uklouzne a spadne tam sám. Uklouzne ma její svítilně, kterou jí předtím vystřelil na pouti, takže je to velmi osudové. Stoneová se vrátí ke svému předchozímu mladému boyfriendovi. THE END.